Mulla on ollut semihuono omatunto kun olen tehnyt välillä pitkiä päiviä ja kissat on joutuneet olemaan pitkään kotona yksin. Tai siis kaksin, mut kuitenkin. Niinpä toimin kun kuka tahansa lakinainen, joka paikkaa perheen laiminlyöntiä rahalla; ostin helvetin kalliin uuden kiipeilypuun! (oikeesti se oli alessa..). Ostopäätökseen vaikutti myös se, ettei uusi puu vie paljoakaan tilaa ja se on niin korkea, että kisut näkevät parvekkeen yli pihamaalle asti..jos uskaltavat kiiveätä ylätasanteelle.

Lumina villiintyi tästä ihan heti, ja aina hepulin saadessaan (eli aika usein) raapii matkansa ihan ylös asti. Tämä saattaa jopa säästää osaa ihan oikeista huonekaluista..

Francis on pysytellyt vasta alemmilla tasoilla, mutta on hämmästyksekseni viihtynyt alaosan lokerikossa aika paljon.

Mä en tiedä mikä tota kissaa vaivaa, mutta sillä jää aika usein nykyisin kieli ulos. Näyttää niiiiiin hassulta.

Hehehee

Pieniä vastoinkäymisiä on koettu, mm. ekat ikinä pissat lattialla. Tällainen vahinko on käynyt Luminalta nyt 6 kertaa, aina makkarin lattialle. Feliwayt on seinässä, en tiedä mistä johtuu moinen ja olen aika huolissani. Nyt kun olen ollut viikon saikulla niin pissailua ei ole ollut. Toisaalta otin vessasta katoksen pois, sekin saattaa vaikuttaa kun ovat tottuneet olemaan ilman. Ensi viikolla on tosi kyseessä kun työt jatkuu ja kissat ovat keskenään..toivottavasti pissiminen loppuu!

Asunto on siitä tylsän mallinen, ettei täällä mahdu kunnolla juoksemaan kissarallia. Toisaalta eipä se ole haitannut, kun näiden mielestö sohvan yli voi ihan hyvin hypätä lennossa, ja muutenkin vähän oikoa kulmia. Jos parvekkeen ovi on auki, niin spurtti otetaan sieltä saakka aina saunan lauteille asti... Noh, lapsi on terve kun se leikkii.

Mielenkiintoista täällä ovat myös pihalla leikkivät lapset, joiden ilmaantuessa kissat haluavat aina parvekkeelle kyttäämään. Ehkä ne lapset ei ole niin pelottavia kun saa katsoa yläilmoista ja lasin takaa. Luulen kyllä että lapsetkin kyttää kissoja, koska ne jostainsyystä hengaavat aina mun parvekkeen alla. Aina kun kuuluu lasten mölinää ni mä sanon kissoille että menkääs parvekkeelle vahtimaan lapsia, ja ne menee.

Tein kissoille myös pesäkorin, joka tosin on tähänasti kelvannut vain pissa-astiaksi. Pesin korin ja huovan ja yllättäin Lumina päätti arvostaa yritystäni.

Francis on kyllä ollut vähän outo, siis normaalia enemmän. Hän käy pesuhuoneessa kyttäämässä pönttöön aina kun kansi on jäänyt auki. Ja tuijottaa sitä vettä sitten, mä en tajua. Olen itse ollut huolissani siitä et mitä jos se urbaani legenda jossa naapurin lemmikkikäärme karkaa ja tulee pöntön kautta mun asuntoon, onkin totta. Ja se että kissa kyttää sinne koko ajan ei auta mua pääsemään tästä fobiasta! Varmaan se kuulee jotain mitä mä en!!