Taas kotona sairaana, kuume pahanen tulee joka toinen päivä uudestaan siinämäärin huolestuttavasti että yths:n terkkari vaati verikokeita ja määräsi kolmeksi päiväksi sängynpohjalle. Nooh, siellähän mä olen koko ajan ollutkin, paitsi sunnuntaina, kun ilma oli niin hyvä että halusin lähteä kotiseutukierrokselle.

Vanhakaupunki on bussireitin varrella, ja kierros alkoi vierailulla Arabiakeskukseen. Arabian museossa oli kippoja ja kappoja ihmeteltäväksi, harmittelin kaikkia kirpparilla alehintaan myymiäni juttuja. Kokemuksen kruunasi kummallinen veistoskokoelma, joka muistutti mielestäni enemmän päiväkodin naperoryhmän savikurssin loppunäyttelyä. Mutta enhän mä ole siis taiteesta koskaan ymmärtänyt mitään, joten olen hiljaa.

Kävelyretki Arabian rannoilta Vanhankaupungin koskelle oli kauniita syysmaisemia täynnä. Onnittelin itseäni hyvän asuinympäristön valitsemisesta kun löysin ihan oikean luonnonsuojelualueenkin lintutorneineen. Sieniä näkyi paljon, mutta niinkuin kaikki tietävät, ne eivät ole syömäkelpoisia. Yritin bongata lintuja, mutta saldoksi tuli vain pari sinisorsaa ja pari ginisorsaa (tai ehkä niillä oli kahvia niissä mukeissa, en tiedä..). Oli mukavaa kävellä luonnon keskellä ja unohtaa hetkeksi se että aamulla olisi maanantai..

Ehdin jo suunnitella että menen Franciksen kanssa lenkille luontopolulle, sinnehän pääsee nopeasti vaikka skootterilla. Mutta sitten tuli vastaan tällainen kyltti, jossa kaikki kiva on kielletty. Siis ei kissoja? WTF?

Niin, ja jottei otsikko olisi aivan harhaanjohtava; olen mä neulonutkin. Lähinnä tavaraa pukinkonttiin, mutta ehkä osan voi julkaistakin. Dropsin kiva lanka löytyi Hämeenlinnan keskiaikamarkkinoilta ja siitä syntyi siskon ipanoille lämmikettä.