Joo, ei kestä blogihiljaisuutta näköjään kovin pitkään. Olen huomannut että gradunteko on suorastaan yllyttänyt kaikenmaailman muuhun näpertelyyn mukaan. Johtuu kai siitä, että kun vihdoin saa hengähtää kirjoittamiselta iltaisin, niin on pakko tehdä vastapainoksi jotain mikä ei liity kansainväliseen pakolaisoikeuteen. Niinkuin esim. kasseja kierrätysmateriaalista!

Osallistuin vaihtobaarissa Kierrätyskassi-vaihtoon. Idea oli erinomaisuudessaan se, että vaihtoparille tehdään kassi kierrätetystä materiaalista. Oivallista ja hyödyllistä. Luulen silti että olin ehkä tämän kassinsangan heikoin lenkki huonojen ompelutaitojeni vuoksi. Onneksi olin harjoittellut näiden neulelaukkujen tekoa jo aiemmin.

Tällainen pirteänvärinen neulekassi lähti siis vaihtokaverilleni Mummon aarrearkku -blogista. Materiaalina oli kirppikseltä ostettu Novitan Tempo -lanka (nykyisin kai aika sama kuin Mambo?) ja niinikään kirppislöytökangas, josta ompelin vuoren. Oli muuten vissiin ompelulankakin kirppikseltä hankittua.

DSC07024-normal.jpg

Mulle posti toi ihanan muhkean kassin, jossa materiaalina oli Ikean verhot. Jämäkkä mutta kaunis kangas takaa sen, että tällä on käyttöä. Olen jo rahdannut sillä gradukirjoja ja käsityötarvikkeita.

DSC07028-normal.jpg

 

Molemmilla puolilla kassia on kauniina yksityiskohtana virkatut kukat. Tä on tällähetkellä mun ihan suosikkini, jos jotain käsilaukun lisäksi täytyy roudata. Kiitos kierrätyskassikaveri!

kukat-normal.jpg