Tiedättehän, kun joskus tekee esim. gradua, niin välillä menee hermot ja täytyy tehdä jotain ihan muuta? Mulle kävi just näin. Onneksi kaveri osti kirppikseltä rikkinäiset korvikset ja onneksi minä heti tarjouduin tuunaamaan ne. Ei muuta kun pihdit ja langat ja helmet keittiön pöydälle iloiseksi sekamelskaksi, yksi lasi punkkua viereen ja hihat ylös. Mikäli ilma sallii, yliuteliaat kissat on tässä vaiheessa myös hyvä lukita parvekkeelle.

En tietenkään tajunnut ottaa "ennen" -kuvaa, mutta tässä on nyt kaverin korvikset tuunauksen jälkeen. Lähinnä vaihdoin keskimmäiset vaaleat helmet ja korjailin alaosia, niistä puuttui paitsi paljetteja, myös helmiä. Mä olen salaa vähän ylpeä siitä, etten ole houkutuksista huolimatta vieläkään ostanut mitään koruntekovälineitä. Siis uutena. Käytin nukkekotihommiin ostettuja sivuleikkureita ja puristuspihtejä, ja kaikki mun helmet ja korunosat on kirppiksiltä ja vanhoista koruista. Vanhat vaaleat helmikorvikset saivat nyt uuden elämän kaverin killuttimissa.

DSC05814-normal.jpg

Kaveri sai kylkiäisenä myös ihan ite askartelemani kukkakorvikset. Ja muuten, valehtelin äsken, koska näihin ostetut korunosat on ostettu uutena kerran kun iso H:n kanssa innostuttiin korvisaskarteluihin Ropeconin innoittamina.

DSC05818-normal.jpg

Tuunasin myös itselleni yhden parin. Ruusuhelmikorvikset on kirpparilta, ja olin ajatellut tehdä helmistä ruukkuja nukkekotiin. Päädyin kuitenkin vaihtamaan koukut uusiin ja puhtaisiin, sekä lisäsin helmiä molempiin päihin. Nythän mä voin käyttää näitä ihan ite, nukkekotilaisilla on tarpeeksi kukkaruukkuja!

DSC05817-normal.jpg

Äippä tilasi mulle Suuren Käsityön ja sain samalla kivan uuden tuunailukirjan. Ainut huono tässä on se, että kirjan kuvat on valittu enemmän taiteellisilla kuin käytännöllisillä kriteereillä. Toisinsanoen, tässä ei ole kunnon kuvia valmiista tuotteista, eli saa sitten arvailla vaan että tekikö oikein ja ohjeen mukaan. Kiva lisä kirjahyllyyn silti.

DSC05601-normal.jpg