Oikeesti mä en tiedä että olisko nyt aika lopettaa panikointi vai kenties vasta aloittaa. Kävin nimittän maturiteetissa tänään ja näyttäisi siltä että -tadaa!- mä olen tehnyt nyt kaiken mitä valmistumisen eteen on tarvis. Loppu on proffasta ja ohjaajasta kiinni, eli miten nopeasti he saavat gradun arvioitua ja tarvittavat suoritukset merkittyä opintorekisteriin. Kesäkuun 1. päivä pitäis näyttää paperilla valmistuneelta että pääsee mukaan kesäkuun puolenvälin publiikkiin ja saa hyvän syyn ostaa uuden juhlapuvun. Eli paniiikki!!!

Mutta niin, neulepuikkojen kanssa ei ole enää tarvis panikoida. Miten se onkin aina niin, että parhaat asiat elämässä osuvat eteen kun sitä vähiten odottaa. Jaan kanssanne tämän ihmeellisen tarinan.

Mä olin Lappeenrannassa töissä. Sieltä tulee junia Helsinkiin joskus ja jouluna, joten jälleen kerran mulla oli aikaa odotella seuraavaa junaa parisen tuntia. Päätin kävellä linnoituksen läpi keskustaan kun kerran ilma oli siedettävä. Olin ihan omissa ajatuksissani ja vaeltelin vaan olevinani rautatieasemaa kohti. Yhtäkkiä bongasin pienen näyteikkunan, jossa oli herkullisen näköinen lankavalikoima -eikun sisälle putiikkiin. Olin ajatellut tehdä hollantilaiselle Novitan kesälehdessä olevan "renttupaidan" (s. 25), mutta itseltäni uupui koon 7 pyöröpuikot. En jaksa nykyisin enää yhtään tuollaisia pitkiä neulepuikkoja (niitä olisi kyllä ollut 7-kokoisena..), vaan haluan neuloa pyöröpuikoilla kaikki vähänkin pidemmät sivut. Edelleen olen pikkuhiljaa alkanut vaihtaa neulepuikkovarastoa bambuiseksi, koska bambupuikoilla munkin nakkisormet pystyvät hallitsemaan putoamishalukkaita silmukoita hiukan paremmin.

Kyselin siis myyjältä kyseisenlaisia puikkoja. Heillä oli valikoimissa vain Addi Click -pyöröpuikkoja. Meinasin jo ostaa vain yhdet puikot ja välikaapelin, kunnes tajusin että pienellä sijoituksella mä voin ratkaista koko puikkoprobleeman. Niinpä mulle muutti Addi Click Bamboo -setti!

Setissä on kahdeksan erikokoista bambupuikkopäätä ja kolme erimittaista kaapelia. Lisäksi mukana on liitoskappale, jolla voi yhdistää kaksi kaapelia toisiinsa.

 

Mä olen ihan rakastunut tähän settiin! Kaapelit on helppo yhdistää puikkopäihin ja ne pysyvät napakasti paikoillaan. Jos et usko niin katso netistä löytämäni setin esittelyvideo.

Pääsin siis heti renttupaitaprojektin kimppuun. Erityisesti siinä bambupuikot ovat eduksi, sillä ohut Tennessee-lanka tipahtaisi multa helposti isoilta puikoilta pois. Ja nyt ei tarvitse enää arpoa, että onkohan mulla sen ja sen kokoinen puikko sillä ja sillä kaapelilla. On mulla!

Niin, ja sen kivan lankakaupan nimi oli Tuuliviiri. Tsekkaa nettisivut ja verkkokauppa! Tiedän nyt mihin suunnistan taas kun täytyy Lappeenrannassa odotella junaa.

 Niin, ja tämän piti olla myös "Kuva 2: suosikkitavara"