Mä lupasin jo ajat sitten tehdä joogaohjaajakaverille sellaiset säärystimet, joissa on kantapääreikä. Eli siis joogasukat tai whatever. Vähän kadutti myöhemmin, kun tajusin etten ole sellaisia kantapäittömiä koskaan tehnyt -päinvastoin, mä olen tunnettu kaveripiirissä hyvästä kantapääntekotaidostani. No joo, lupaus on lupaus. Ostin lankaa ja aloin googletella joogasukkaohjetta. Löysin tämän. Mietin sitten, että en kyllä osaa, enkä voi, ja elämä on liian lyhyt. Muistin toisen vaihtoehdon eli gradun, ja aloin äkkiä opettelemaan palmikkoneulosta.

Mulla oli itseasiassa apupuikot jo valmiina, sain kerran lehden mukana sellaiset + pienen opaskirjan palmikkoneuleen saloihin. Ohjekirjaa tapitettuani päätin alkaa hommiin, ja yllättävän helpostihan se sujui. Kyllä riemu ratkesi kun palmikkokuvio alkoi muodostua. Lankana käytin Novitan Nallea. Hieno tunne kun oppii jotain uutta.

Mainitsemani lehti on muuten brittiläinen Let´s Knit!. Aloin ostaa sitä Englannissa ollessani ja jäin koukkuun (heh). Tilasin sen juuri itselleni Suomeenkin. Lehdessä on usein hauskoja ja persoonallisia ohjeita ja joka numerossa tulee joku ihku lahja. Mun kaikki hauskimmat neulepuikot ovat tulleet ko. lehden mukana. Toivottavasti kylkiäiset pääsevät kotio saakka, eikä joku alipalkattu postihenkilö matkan varrella pihistä niitä..