Tänään on hyvä päivä puhua arjesta, koska on, noh, arkipäivä. Tai arki-ilta, miten vaan. Mun arkeen kuuluu nykyisin aika vahvasti toi työ. Aamulla toimistolle, illalla takas kotiin. Illalla siksi, että vaikka kuinka yrittäisin lähteä ajoissa töistä, aina on jotain ja ainakin bussimatka, eli kotona olen yleensä kuuden maissa aikaisintaan. Tänään menin myöhään, koska hollantilainen oli pipi ja yö levoton. Toimistolla mä kirjoitin valitusta hallinto-oikeuteen, kiroilin, join kahvia ja lounastin kaverin kanssa.

Mä olen yrittänyt tehdä omasta työhuoneesta viihtyisän, koska siellä tulee vietettyä niin paljon aikaa. Ensi töikseni ostin sinne viherkasvin, ja koska Tarjoustalossa oli saniaiset alessa, hommasin sellaisen. Ruukku löytyi Tiimarin alesta hintaan 0,10€. Tuo saniainen on ehkä ainut vihreä juttu, jonka olen ikänä saanut kasvamaan, ellei lasketa sitä kertaa kun kerran unohdin täytekakun jääkaappiin kahdeksi kuukaudeksi.

Olen kerännyt kirppareilta juttuja työhuoneeseen vietäväksi. Peikonlehtiverhot huusin huutonetistä. En laittaisi kotiin noita, mutta työhuoneessa ne ovat piristävät. Samaan henkeen olen laittanut pieniä lehtikoristeita myös, ja ison posliinilehden, jossa on kuivattuja koristejuttuja. Siitä on muuten kuvakin täällä. Ja koristejutuista täällä. Eli vähänniinkun viidakkomeininki.

Kummityttö piirsi mulle kehyksiin kiireisen uranaisen, jotta muistan joka päivä miltä olen säästynyt. Olen laittanut muutenkin mukuloiden piirrustuksia kaapin kylkeen, joskus työpäivät on sellaisia että täytyy välillä tsiikailla tuota piirrustusta, jossa Hello Kitty ja kumppanit ovat ulkona ja aurinko paistaa täydellä teholla. On mulla sitten siellä seinällä myös suoraan seinään tehtyjä piirrustuksia, kiitos eräiden ylivilkkaiden asiakaslapsosten.

Mä aina haaveilin työhuoneesta, jossa voi olla seinällä Amnestyn juliste ja lattialla räsymatto. Olen omieni joukossa.

Tänään tulin töistä vasta puoli ysiltä. Koska olin istunut persiilläni koko päivän tietokonetta tapittaen, päätin imuroida. Kävin myös kaupassa ettei hollantilaisen tarvinnut. Telkusta tuli mun lempisarja. Neuloin pari senttiä kaverin tilaussäärystimiin lisää. Join lasin punkkua ja vedin puolet suklaalevystä. Nyt mä suljen koneen ja menen tutimaan. Aamulla takaisin arkeen.

 

 

Kuva 1: Omakuva
Kuva 2: Suosikkitavara
Kuva 3: Perheenjäsen
Kuva 4: Harrastus
Kuva 5: Vanha kuva
Kuva 6: Teema "vihreä"
Kuva 7: Kuva jota en koskaan julkaissut
Kuva 8: Suosikki kuva
Kuva 9: Päivän asu
Kuva 10: Tämä tekee minut iloiseksi
Kuva 11: Hullua
Kuva 12: Arkeni
Kuva13: Teema “valo”
Kuva14: Talvikuva
Kuva 15: Rakkaus
Kuva 16: Mustavalkoinen omakuva
Kuva 17: Hetki
Kuva 18: Tunteet
Kuva 19: Täällä minä asun
Kuva 20: Teema “erilaiset”
Kuva 21: Kun olin pieni
Kuva 22: Tästä olen riippuvainen
Kuva 23: Kesäkuva
Kuva 24: Tämä tekee minut surulliseksi
Kuva 25: Kaikessa kiireessä
Kuva 26: Tämä naurattaa aina
Kuva 27: Teema ”kaksi”
Kuva 28: Sää
Kuva 29: Uusin kuva minusta
Kuva 30: Valinnainen kuva